Koda & Kodi




 Koda ( abang Kodi ) - lahir 5 minit awal dalam kotak sardin




Kodi (adik Koda) - lahir dalam almari pakaian 





This 2 cat I like no say… theirs can make me mad and their can make me happy. 


Kekadang kan… mereka panjat dapur cari barang makan. Pas tu… ada ler kesan tapak kaki anak rimau. Aku gak pi lap kesan kaki tu. Marah gak ngan perangai mereka berdua ni… dah ler hidung mereka duk kotor… nyusu kat mak, mak pulak suka main tanah. Aku tengok nak ketawa sebab hidung dia hitam… kotor…. Yerk3.

Aku pi kasi lap hidung… tepi sungai depan umah. Bunyi si Kodi paling nyaring, miaaw 100x. Abis gak tangan aku kena cakar… marah kat si Kodi, aku tepuk hidung dia… berhenti la sekejap pas tu mula balik. Aku keje lak si Koda… dia ni relek sikit, manja la konon. Aku gentel hidung dia buang benda hitam tu… bunyi gak tapi tak banyak, 50x jer.

Yang best nyer kan… aku balik kerja, rasa sejuk sikit. Baran aku kat pejabat hilang tengok si Koda dan Kodi ni. Tak ler duduk kat tangga tunggu aku kan… tapi bila kita panggil Koda Kodi miaww… diaorang datang gak. Belai-belai sikit, pas tu mula ler gesel-gesel dan baring-baring kat peha kita.

Satu lagi kan… diaorang berdua ni suka korek bawah pintu bilik tidur. Entah apa yang diaorang cari… pantang tengok pintu bilik tidur buka, meluru ler tu… pas tu angin tiup pintu tertutup lah kan. Sudah… nangis-nangis dalam bilik. Aku gak yang pi buka. Kasihan tengok kaki diaorang terkuis-kuis bawah daun pintu… 

Tu ler kisah si Koda & Kodi aku ni… best gak kan, kalau ada lovely pet.

0 comments: